Nya konstprogrammet för våren 2016

Kära medlem nu startar ett nytt och aktivt konstår!

Vi inleder vårens aktiviteter i februari med en föreläsning om falsk konst på Ystads konstmuseum och en konstrunda i västra Skåne. Den 13 mars är det årsmöte med intressant gäst och fika med sockerkaksbuffé. Boka dagen! I april är det hemliga påskrundan och i maj gör vi en tre-dagars konstresa till Borås-Göteborg-Halmstad.(Se separat rese – program.) I juni arrangerar vi en resa i södra Skåne för dig som behöver mer tid och ökad tillgänglighet för att kunna delta. Alla är förstås välkomna! Vi kan även avslöja att höstens konst- och kulturafton har tyskt tema.

Tillsammans med följebrevet hittar du vårens konstprogram, programmet för konstresan i maj, inbetalnings- kortet för 2016 och informationsbrev från Ystads konst- museum. Vi planerar att framöver pröva att endast skicka inbetalningskort till de medlemmar som inte använder internetbank. Glöm därför inte att skriva din e-postadress! Gör till en vana att gå in på föreningens hemsida www.ystadskonstforening.se. Här hittar du vårens konstaktiviteter, vilka som sitter i styrelsen, i valberedningen och är föreningens revisorer. På hemsidan finns även bilder från föreningens olika arrangemang, minnesanteckningar från utflykterna och annan intressant information.

Konstmuseets ”Kulturprat” sker i samverkan med Ystads Allehanda och konstföreningen. Museets arrangemang och ”Kulturprat” är gratis för föreningens medlemmar. Notera att museet firar 80 år. Det kommer att uppmärksammas på olika sätt även av föreningen.

Avgiften berättigar till lotter i Stora Konstlotteriet; enskild medlem1 lott och avgift175: -, för par 2 lotter och 300: – och för ungdomar 100: – och1 lott. Hjälp till att intressera fler att bli medlemmar. Ge bort ett medlemskap! Ju fler medlemmar desto bättre stöd kan vi ge Ystads konstmuseum.

Ett gott nytt konstår!

Styrelsen för Ystads konstförening