Programmet våren 2017 tillgängligt

Vi inleder vårens aktiviteter redan i februari med ett samtal med konstnärerna My Svennberg och Eddie Tjeno Ericsson som berättar om sin konst och sitt konstnärskap på Ystads konstmuseum. I mars är det dags för årsmötet med Sune Nordgren, konstkritiker, museichef m.m. som speciell gäst. Och i april är det naturligtvis dags för Hemliga Påskrundan. Missa inte månaden majs konstresa till Wanås skulpturpark och konsthall och med besök i unika Stenriket och föreläsning om dagbrotten för diabas och dess historia samt konstverk i diabas.
Tillsammans med det här brevet får du även vårens konstprogram och ett informationsbrev från Ystads konstmuseum om vad som händer där under våren.
Konstmuseets ”Kulturprat” sker i samverkan med Ystads Allehanda och Ystads konstförening. Vårens konsthändelser med Ystads museum som arrangör liksom ”Kulturprat” innebär fritt inträde för föreningens medlemmar.
På föreningens hemsida www.ystadskonstforening.se hittar du, förutom aktuell information om kommande händelser, bilder och minnesanteckningar från tidigare konst- och kulturresor. Här finns även namnen på de som sitter i styrelsen, i valberedningen och vilka som är föreningens revisorer.
Avgiften för enskild medlem är 175:- och 1 lott, för par 300:- och 2 lotter och för ungdomar 100:- och 1 lott i Stora Konstlotteriet. Har du inte betalat din medlemsavgift för 2017? Gör det senast den 1 december om du vill delta på våra aktiviteter och vara med i Stora Konstlotteriet. Föreningens bankgiro är 5163-2602.
Ju fler medlemmar vi blir desto bättre stöd, genom samarbete och bidrag, kan föreningen vara för Ystads konstmuseum. Varför inte ge bort ett medlemskap i present? Våra presentkort finns att köpa för 10 kronor på Ystads konstmuseum.
En trevlig och upplevelserik vår!
Styrelsen för Ystads konstförening

Ladda ner programmet här eller titta på vår hemsida

1 kommentar till “Programmet våren 2017 tillgängligt”