Kulturprat med Torun Börtz

• av

Torsdag 28 januari, kl 18.00

Kulturprat nr 13

Hemmet finns i Gärsnäs, men under flera år fanns Torun Börtz bostad och arbete i Paris. När hon i höstas romandebuterade var det också till Paris hon återvände, för att skildra människor som lever vid sidan om. Årets första Kulturprat handlar om hennes spänningsbok ”När sista dörren stängts”, men också om det senaste årets våld som satt sin prägel på staden.

Tema: Paris – ljus & mörker
Kl 18.00 Kortfilmen Carry a Coach, av Nille Leander introducerar kvällen.
Kl 18.30 Samtal mellan journalisten och författaren Torun Börtz och YA:s kulturredaktör Sune Johannesson.

I samarbete med Ystads Allehanda, Ystads konstförening och Film i Skåne

Pris 40kr inkl. fika. Halva priset för Lutkortinnehavare och fri entré för Konstföreningens medlemmar.

Torun Börtz

Fotograf: Moa Dahlin[/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]